Locatie
Luik

Uitvoeringstermijn
Zomer 2020

Klant
Infrabel

Uitvoering
In de zomer van 2020 stond de spoorwegrenovatie in de tunnels Saint-Martin en Pierreuse te Luik op de planning: een werf met een totaalomzet van 2 miljoen euro. 
 
Gedurende 6 weken heeft een ploeg van een 50-tal mensen uit onze Business unit Track daar 24/7 gewerkt om de oude spoorinfrastructuur uit te breken en volledig te vernieuwen. Het unieke van deze werf was dat de beide sporen in de tunnels rechtstreeks bevestigd zijn op een betonplaat en niet op een ballastbed zoals de meeste sporen.

Dit procedé is nog vrij uniek in België, maar vermits onze Track afdeling hier reeds ervaring mee opgedaan had in de Liefkenshoek spoortunnel te Antwerpen, was het logisch dat Mobix de beste partij was om deze werf tot een goed einde te brengen.
Toch waren er ook hier nog een paar nieuwigheden: als absolute primeur in België werd hier immers epoxyhars gebruikt om de spoorstaven te ondergieten.  Onze teams zijn deze uitdaging met veel enthousiasme aangegaan en alle sporen werden netjes op de juiste hoogte geplaatst en afgeregeld binnen een zeer krappe tolerantie van een 3 tal mm!